Minivagn

Gratis leverans på beställningar över 250 EUR

Villkor & regler

Villkor & regler

Denna websida hanteras av Nivito AB

Orderbekräftelse och kvitto

När vi fått din beställning skickar vi en elektronisk faktura till din e-post adress som en bekräftelse på ditt köp. Det är därför viktigt att du anger rätt e-post adress när du gör en beställning. Vi rekommenderar att du sparar detta e-post meddelande för att undlätta all kontakt vid eventuell framtida kontakt med kundsupport. Beställningsbekräftelsen (kvittot) fungerar också som ett köpbevis.

Global Betalning

Vi accepterar VISA, Mestercard, American Express, Discover. Direkt banköverföring, ACH Direkt. Betalning med PayPal, Google, Apple, Android, Masterpass, Unionpay, Venmo, Visa Checkout.

Färger & Ytor

Nivitos mål är att beskriva produkterna på hemsidan så korrekt som möjligt. Observera dock att på grund av färginställningar på din dator, blixt etc, kan din upplevelse av färger på de produkter som visas på hemsidan skilja sig något från den faktiska färgen på Nivitos produkter. Nivito kan inte hållas ansvarig för sådana avvikelser.

Icke-leverans.

Har du inte inte mottagit din leverans? Vänligen kontakta oss på support@nivito.com. Glöm inte ange ditt ordernummer och telefonnummer.

Nivito förbehåller sig rätten att helt eller delvis abryta en beställning. Detta händer vanligtvis vid prisfel, systemfel eller misstänkt betalningsmissbruk.

Nivito försöker alltid att ge en sådan rättvis information som möjligt om produkterna på hemsidan. Men fel kan uppstå på hemsidan på grund av tekniska problem. Priser som visas är varken erbjudanden eller kontrakt.

Skadad gods regler

All invändning gällande skadat gods skall meddelas oss inom 7 dagar

Märkbar skada:

  • 1) Det är viktigt att meddela speditören direkt om skador på paketet finns. Notera ID /Namn på speditören
  • 2) Ta foto på paketet.
  • 3) Meddela oss direkt efter leverans på support@nivito.com

Dold skada:

  • 1) Foton på produkten i kartongen (innan montering)
  • 2) Kontakta oss support@nivito.com
  • 3) Ingen återbetalning beviljas om produkten har monterats.

Garanti:

10 års garanti på blandare och hoar (inkludererar ej delar som packning/O-ring, slang eller insats. På dessa delar är garantin 3 år) . Blandarna och vattenledningar till hoarna ska installeras och testas av kvalificerad rörmokare.

Garantin täcker INTE ytskador vid användning, normalt slitage, frostskador, vattenskador och funktionsfel orsakade av föroreningar i vattnet, skador orsakade av onormal användning av produkterna eller / om de används i andra förhållanden än det tänkta användningsområdet, orsaker uppkommet genom våld eller oaktsaktsamhet samt om man frångått manualens riktlinjer för hantering av produkten.

Eftersom kundlistor ofta är upprättade i god tid före ett erbjudande (ibland flera månader innan erbjudande lämnas) kan det hända att erbjudanden fortsätter att skickas en tid efter du avböjt till att ta emot erbjudanden. Vi uppskattar ditt tålamod och förståelse för den tid det kan ta att utföra din förfrågan.

Köksho vård

Skötselanvisningar för din rostfria färgade Nivito köksho UNDVIK KONTAKT MED TUFFA och SMUTSIGA ytor för att undvika repor.

  • Färgade hoar skall rengöras med tvålvatten och en mjuk trasa eller svamp och sedan sköljas och torkas torrt.
  • Färgen är en solid beläggning.(Fysisk ångavlagring) endast på ytan av rostfritt stål-hård repning bör undvikas.
  • Använd aldrig stålull på hoarna. (Stålull bör undvikas på alla rostfria produkter då de på sikt kan orsaka rost.
  • Använd aldrig hårt slipande rengöringsprodukter på färgade blandare och hoar.
  • Använd aldrig starka kemikalier eller blekmedel för rengöring av färgade blandare och hoar.
  • Undvik långvarig kontakt med stålbehållare (tex tennburkar) eftersom dessa kan rosta och färga av produkten.
  • Undvik långvarig exponering av syror från fruktjuicer, salter, tepåsar etc eftersom dessa kan avge fläckar på produkten.

Klagomål

Inom 10 år från ditt orderdatum har du rätt att göra invändningar gällande felaktigheter på hantverket eller materialet på produkten. Vid felaktighet på produkt har Nivito rätt att åtgärda felet, ersätta delar eller produkten och i sista hand göra en återbetalning om tidigare åtgärder inte fungerat. Produkten skall inte detta fall skickas tillbaka till Nivito.

ALLA invändningar måste behandlas hos leverantören i ditt land. Om köp har skett på websidan skall all invändning skickas till support@nivito.com. Om annat sker kontakt med återföräljare eller liknande där köpet gjordes.

All betalning sker enligt avtal eller inom 30 dagar.

Återbetalningar

All återbetalning sker till det bankkonto köpet gjordes ifrån om inget annat är avtalat. Återbetalning sker normalt inom 30 dagar.

Skatter och Tullar

Alla priser på sidan inkluderar 25 % VAT. För kunder utanför EU har ett ansvar att hantera skatter och tull för egen kostnad. Företagskunder måste ha ett konto hos oss.

Leverans

Fri leverans världen över på orders över 450 Euro. Leverans sker till alla städer som hanteras av postservice. Vi är inte ansvariga om det inte finns några sätt att leverera till den plats du väljer. Levereranstid inom EU 1-2 veckor. Utanför EU 1-3 veckor.

Återlämning Policy

All hantering av återlämnade produkter kommer behandlas enligt följande.

  • 1) Produkten måste vara oöppnad.
  • 2) Produkten måste skickas i sin orginal förpackning.
  • 3) Krävs att produkten är oanvänd (Använd produkt godkänds inte).
  • 4) Kommer hämtas av vårt speditionsföretag.
  • 5) Efter det att produktens skick är undersökt och godkänd av Nivito kommer återbetalning att ske. (Undantag för de återlämnade produkter som inte följer de regler ovan satta)

Frågor till Nivito?

Kontakta Oss